EKOenergija mag. Hinko Šolinc
Energetski zakon
Mag. Hinko Šilinc iz ministrstva za infrastrukturo in prostor je na posvetu o energetski prihodnosti Slovenije, ki je potekal v Državnem svetu pod pomenljivim naslovom Zanesljiva EKOenergija, pripravil zanimiv referat. V njem je med drugim spregovoril o smernicah dela in zakonodaji, ki ji trasirajo pot v življenje tudi v Sektorju za učinkovito rabo in obnovljive vire energije.
Mag. Šolinc je poudaril, da je Energetski koncept Slovenije osnovni razvojni dokument, ki predstavlja nacionalni energetski program in ga na predlog Vlade z resolucijo sprejme Državni zbor. Z EKS se na podlagi projekcij gospodarskega, okoljskega in družbenega razvoja države ter na podlagi sprejetih mednarodnih obvez določijo cilji zanesljive, trajnostne in konkurenčne oskrbe z energijo za obdobje prihodnjih 20 let in okvirno za 40 let. EKS vlada obnovi vsakih deset let oziroma po potrebi. Za izvajanje ukrepov EKS je odgovorna vlada. Državni razvojni energetski načrt Državni razvojni energetski načrt (v nadaljnjem besedilu: DREN) je okvirni načrt naložb v energetsko infrastrukturo za doseganje ciljev iz 5. člena tega zakona za obdobje na katerega se nanaša EKS. V enem letu od sprejema EKS ministrstvo, pristojno za energijo, pripravi predlog DREN in ga predloži v sprejem vladi. Naložbe v energetsko infrastrukturo, zajete v DREN, so v splošnem gospodarskem interesu države.
Razvojni načrti operaterjev Na nivoju občin: lokalni energetski koncept Akcijski načrt energetske učinkovitosti Vlada na predlog ministrstva, pristojnega za energijo, vsaka tri leta sprejme akcijski načrt energetske učinkovitosti za obdobje do 2020. Akcijski načrt za obnovljive vire Vlada na predlog ministrstva, pristojnega za energijo, sprejme akcijski načrt za obnovljive vire energije za obdobje do leta 2020 in ga posreduje Evropski komisiji. Minister, pristojen za energijo, določi način izračuna nacionalnih in sektorskih ciljev iz tretjega odstavka tega člena in kazalnike za preverjanje izpolnjevanja teh ciljev. Akcijski načrt za skoraj nič-energijske stavbe Vlada na predlog ministrstva, pristojnega za energijo sprejme in vsaka tri leta obnovi akcijski načrt za skoraj nič-energijske stavbe do 2020.
Električna energija I • Bistveno večja pristojnost agencije za energijo (nadzor trga, nadzor neodvisnega operaterja, način nadzora upravičenih stroškov za regulatorni okvir, prekrškovni organ, določanje v postopkih izjem, posebno pooblastilo kot pristojni organ za zanesljivost oskrbe z zemeljskim plinom) • Povečana zaščita gospodinjskih odjemalcev (določbe o vsebini pogodbe, o menjavi dobavitelja, ...) • Zaščita malih poslovnih odjemalcev (do 41 kW priključne moči) glede menjave odjemalca in pogodbenih kazni ob tem (vezava s kaznijo največ za eno leto) • Menjava dobavitelja v 21 dneh • Zaključena gospodarska območja se lahko preoblikujejo v zaprte distribucijske sisteme: na prenosnem omrežji, brez gospodinjskih odjemalcev, soglasje agencije, 10 let.
Električna energija II Črtana so celotna poglavja, členi in izrazi, ki jih ne potrebujemo več: • črtane so nasedle investicije • črtani so tarifni odjemalci in tarifni sistemi, upravičeni odjemalci so le še v definicijah • črtan člen o »obstoječih zaokroženih gospodarskih kompleksih« • splošni pogoji in obratovalna navodila so združena v en akt operaterja sistema • izboljšan del o neposrednem oskrbovalnem vodu • energetsko dovoljenje le še za elektrarne Zemeljski plin • Bistveno večja pristojnost agencije za energijo (nadzor trga, nadzor neodvisnega operaterja, način nadzora upravičenih stroškov za regulatorni okvir, prekrškovni organ, določanje v postopkih izjem, posebno pooblastilo kot pristojni organ za zanesljivost oskrbe z zemeljskim plinom) • Povečana zaščita gospodinjskih odjemalcev (določbe o vsebini pogodbe, o menjavi dobavitelja, ...) • Zaščita malih poslovnih odjemalcev (do . 10.000 sm3 plina na leto) glede menjave odjemalca in pogodbenih kazni ob tem (vezava s kaznijo največ za eno leto). • Menjava dobavitelja v 21 dneh • Zaključena gospodarska območja se lahko preoblikujejo v zaprte distribucijske sisteme: na prenosnem omrežji, brez gospodinjskih odjemalcev, soglasje agencije, 10 let.
Daljinsko ogrevanje I Dejavnost distribucije toplote se lahko opravlja kot: izbirna lokalna gospodarska javna služba ali tržna distribucija. V primerih, če distributer oskrbuje ali namerava oskrbovati več kot sto gospodinjskih odjemalcev, se distribucija toplote opravlja kot GJS. Lokalna skupnost določi pogoje in način opravljanja gospodarske javne službe v skladu s predpisi, ki urejajo gospodarske javne službe in javno-zasebno partnerstvo. Cena toplote za daljinsko ogrevanje iz distribucijskih sistemov je regulirana (AE).