24. izredna seja Državnega sveta RS
Delojemalci z vetom na novelo zakona o prevozih v cestnem prometu niso uspeli
Delojemalci z vetom na novelo zakona o prevozih v cestnem prometu
Državni zbor je na svoji 75. izredni seji, 1. junija 2021, sprejel Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o prevozih v cestnem prometu, ki ga je predlagalo resorno ministrstvo za infrastrukturo. Po mnenju predlagateljev odložilnega veta, Interesne skupine delojemalcev Državnega sveta, je sprejeta novela oblikovana v smeri omogočanja zakonske podlage za prihod multinacionalke, ki deluje na podlagi digitalne platforme. Čeprav je ministrstvo za infrastrukturo po opozorilu delojemalske strani, da jih vključi v skupino za pripravo sprememb predmetnega zakona, to zagotovilo, pa kljub več urgencam do sodelovanja ni prišlo. Ne glede na navedeno je bil zakon, ki povsem zanemarja položaj voznikov, sprejet. Še posebej si zakon zasluži kritiko zaradi premalo dorečenega delovno-pravnega položaja voznikov in sprememb v taksi prevozih brez uporabe taksimetra, so prepričani predlagatelji veta. Po daljši polemični razpravi pa so državni svetniki z 14 glasovi za in 16 glasovi proti zavrnili predlog odložilnega veta.
Po mnenju predlagateljev in zagovornikov veta je delovanje prek platform v Sloveniji v tem trenutku v celoti omogočeno obstoječim izvajalcem taksi prevozov. Aplikacije omogočajo naročanje, spremljanje prihoda in plačevanje. Poleg tega za doseganje izenačevanja obeh načinov izvajanja storitve prevoza gotovo ni potrebna še dodatna deregulacija obstoječih taksi prevozov, kar bo na trg, ki je že tako podvržen zlorabam, prineslo še večjo negotovost in nered. Taksi prevozi v Sloveniji predstavljajo panogo, v okviru katere je moč zaznati izredno veliko zlorab delovno-pravne zakonodaje. Delavci v okviru navedene panoge pogosto opravljajo delo na prekaren način, četudi obstajajo vsi elementi delovnega razmerja, izpostavljajo predlagatelji. Ob pregledu ureditev taksi prevozov je že ministrstvo samo ugotovilo, da države pretežno ne razlikujejo med izvajanjem taksi prevozov in »najemom vozila z voznikom« oziroma »občasnim prevozom enega potnika«. Tako te razlike, ki se jo skuša uvesti s ZPCP-2H, ni v Nemčiji, na Nizozemskem, v Estoniji, niti v Veliki Britaniji. V zadnjih letih v marsikateri državi opozarjajo na škodljive posledice in na slabe izkušnje z dopuščanjem izvajanja storitev, ki jih zagotavlja UBER ali njemu podobne platforme.
Državni svetnik Igor Antauer je v razpravi opozoril na problem nelojalne konkurence, hkrati je mnenja, da je zakon potreben ureditve na več področjih. Pravni problem posledic, če se kaj zgodi ob takšnem prevozu, ostaja meni Antauer. Državni svetnik dr. Matjaž Gams je izpostavil vidik problema informacijskih storitev. Čeprav je zakon v glavnem dober, pa ima očitno pasti, ki jih bi moral upoštevati zakonodajalec pri pripravi novele, pa meni državna svetnica dr. Branka Kalenič Ramšak. Predsednik in državni svetnik Alojz Kovšca je opozoril na to, da je v preteklosti s predlogom veta opozoril na škodljivost deregulacije poklicev s podobnimi argumenti, kot so jih tokrat predstavili predlagatelji veta, vendar so bili tedaj ti argumenti gladko preslišani z obrazložitvijo, da gre za odpiranje poti do trga dela in da se bo povečalo število delovnih mest. Argumenti, ki so bili takrat proti, so bili tokrat uporabljeni za, je še menil Kovšca.
Video in foto: Milan Skledar /S-tv
Prenesi
- Sklic 24. izredne seje Državnega sveta RS PDF 538 kb