V ŽIVO: 19. izredna seja Komisije za lokalno samoupravo in regionalni razvoj
Ob 13.00 se bo v dvorani Državnega sveta RS začela 19. izredna seja Komisije za lokalno samoupravo in regionalni razvoj
Komisija Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj je na 19. izredni seji 21.10. 2021 podprla Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o ustanovitvi občin ter o določitvi njihovih območij, s katerim skupina poslank in poslancev s prvopodpisanim Dušanom Šiškom predlaga, da se Občini Krško dodeli status mestne občine.
Komisija je menila, da bi se Občini Krško, ki je gospodarsko, upravno, prometno in kulturno središče Posavja, z dodelitvijo statusa mestne občine okrepila njena vloga močnega centra v Posavju in v širšem obmejnem območju JV Slovenije. Menila je tudi, da bi se izboljšal tudi njen položaj v odnosu do drugih razvojnih partnerjev v Sloveniji in v okviru krepitve medsosedskega dialoga s sosednjo Hrvaško, poleg tega ne smemo zanemariti tudi dejstva, da ima Občina Krško velik razvojni potencial iz
naslova izvajanja energetske politike Slovenije. Komisija je menila, da je predlog smiseln tudi v povezavi s prizadevanji Državnega sveta za decentralizacijo Slovenije in ponovni poskus ustanovitve pokrajin kot nosilk skladnejšega regionalnega razvoja, v okviru katerega so mestne občine predvidene v vlogi regionalnih središč.
Ob navedenem je komisija dodatno opozorila, da nekatere sedanje mestne občine, npr. Slovenj Gradec ali Murska Sobota, že v času pridobitve statusa mestne občine leta 1994 niso izpolnjevale zakonskih pogojev in jih še danes ne, kar pomeni, da je bil sistem mestnih občin že na začetku neustrezno opredeljen. Na drugi strani nekatere večje občine v vlogi subregijskih centrov, kot so npr. Krško, Slovenska Bistrica ali Kamnik, opravljajo enake razvojne in upravne funkcije kot mestne občine. Po
mnenju večine članov komisije je zakonodajni predlog upravičen, saj Občina Krško opravlja enake funkcije kot ostale mestne občine.
Ob večinski podpori predlogu zakona je bilo na drugi strani poudarjeno, da se vse od vzpostavitve lokalne samouprave soočamo z nekonsistentnim in nesistemskim pristopom pri urejanju teritorialne sestavine lokalne samouprave ter se pri ustanavljanju občin in podeljevanju statusa mestnih občin bolj upošteva argument moči kot moč argumentov oz. izpolnjevanje zakonskih pogojev. S priložnostnim načinom odločanja ne moremo zgraditi kakovostne lokalne samouprave, saj omogoča, da se lahko kadarkoli
in karkoli spremeni, to pa povzroča veliko negotovost na zadevnem področju. Poleg tega lahko tovrstne pobude spodbudijo istovrstne pobude v drugih občinah, ki tudi ne izpolnjujejo zakonskih pogojev za mestno občino, so pa prav tako hitro razvijajoči razvojni centri. Glede na vzpostavljene anomalije bi morali po mnenju nekaterih članov prenoviti celoten sistem lokalne samouprave.
Video in foto: Milan Skledar/S-tv Skledar